onsdag 26. mars 2008

Et lite "fuck you" til leserene? ^^

8 kommentarer:

Anonym sa...

Kontakt avisen og spørr hvor de har fått bildet fra. Det har de oversikt over. Når de får vite at bildet er stjålet, må de trykke en korreksjon og gi deg æren for bildet. (Og link til bloggen din?)

Det er prinsippielt viktig fordi du da samtidig sender et klart signal om at stjeling av bilder ikke er ok!

obskur sa...

Randi:
Det var ikke det som var poenget mitt med dette innlegget, jeg bare syns det var litt morsomt at etter at journalisten ble mast på om å få opp et bilde av en hestehov, publiserer han et av hen hestehov omgitt av sneiper ;)
Det virket litt sarkastisk på meg bare :P

Anonym sa...

Miljø innlegg kanskje ;-) ?
Så du sendte det inn selv altså - Godt!! Trodde noen hadde knabbet det fra siden din jeg. For bildet har en bra kontrast - (som rett nok ikke ble vektlagt i artikkelen)

obskur sa...

Huff.. du missforstår meg nok igjen. Mulig jeg har en dårlig skrive-dag idag :)
Jeg skal prøve å presisere
I den avisen er det vanlig hver vår med en "gladsak" der de har et bilde av den første hestehoven (sånn veldig idyllisk type bilde altså).
Dette hadde de glemt i år, så en av journalistene ble en dag mast veldig på om dette, som det også står om i artikkelen.
Nå la han til slutt opp et bilde, men ikke av den vanlige idylliske sorten, så det kan virke som om han ble litt irritert over maset. Jeg fikk iallefall det inntrykket pga. bildet, og det syns jeg var litt morsomt.
Enig med deg forresten om at det er et bra bilde ;)

Så får vi se om vi forstår hverandre nå;) (og jeg skal prøve å skjerpe formuleringene mine :P )

Og forresten, bildet har jeg ikke tatt, det var det journalisten som hadde (hadde visst glemt å kreditere her i bloggen - fikset nå :) )

Unknown sa...

Hei! Jeg er jorunalisten som skrev dette innlegget. Det er JEG som har tatt bildet, og det er ikke stjålet fra noen plass. Årsaken til at bildet var omgitt av sneiper, var at i den orginale teksten om hestehoven hadde jeg et lengre "intervju" med blomsten. Blomsten fortalte om sin oppvekst i miljøet bak Shell-stasjonen i Odda. Derav sneipene!

MVH

Tommy Riise Handeland
-Journalist

obskur sa...

Som jeg prøvde å få frem i kommentarene her, så var ikke min hensikt å påpeke at du hadde stjålet bildet, jeg har jo også gitt credits til deg (håper forresten at det er greit at jeg 'lånte' bildet? ellers kan jeg fjerne det ;) )

Papirutgaven hadde jeg nok ikke lest, men det virket bare morsomt på meg at du hadde blitt mast på av leserne, for deretter å legge ut 'det' bildet.
Forresten et veldig bra bilde - som radi sier over her, flotte konstraster :)

Bloggen er forresten flyttet, så hvis du vil lese teksten til dette innlegget kan du gå her:
http://mineobskuriteter.wordpress.com/2008/03/26/et-lite-fuck-you-til-leserene/
;)

Unknown sa...

Det er helt greit ;) Bare hyggelig med litt blest om artikler jeg skriver ;)

obskur sa...

Bare pass deg du, ellers lager jeg skikkelig blest! *pønsker ut ond plan* :P