torsdag 21. februar 2008

Neeeei! Harddisk i gulvet!


8 kommentarer:

Unknown sa...

Ok, jeg skrev en lang og fyldig kommentar, men etterom du kun lar blogger bloggere kommentere mistet jeg hele dritten. Hva med å åpne kommentarfeltet slik at alle kan kommentere...

obskur sa...

Øh... har bare latt det være på default jeg.. sånn, nå skal det være åpent...
Hadde du orket å ta kortversjonen igjen? :)

Anonym sa...

Jupp, skal gjøre det vettu :D

Harddisk = cd-plate inni en elektronisk boks. Selv om denne elektroniske boksen er gått i stykker betyr ikke dette at cd-platen trenger å være skadet.

Stikk bort til den nærmeste datasjappa og kjøp en ny elektronisk kasse og få datagubbene der til å stappe cd-plata inn i denne elektroniske boksen.

Done...alt burde være fint og flott :)

obskur sa...

OK, da skal jeg heller gi det et forsøk og satse på at det går bra!

Hvis det ikke går har jeg funnet ut at IBAS kan kanskje ordne det, men de skal ha så grassalt med penger for det (snakker 5-12 000 her!)
Takker for svar! :)

Anonym sa...

Det IBAS gjør er at de prøver å gjenopprette dataene på selve disken. Du ødelegger ikke disken ved å miste kassen i gølvet. Du er heldig om du greier å ødelegge disken ved å slenge kassen i en betongvegg faktisk.

Skifter selv en 3-4 disker i året på eksterne harddisker og det er overhodet ikke noe problem.

Vil tro du skal få en slik ekstern boks for noen hundrelapper. Med de minuttene det tar gubbene å skifte disken vil det nok neppe komme på over 500 kroner, og ihvertfall ikke overstige tusenlappen.

obskur sa...

ok, men jeg forstod det slik at om man skal ta ut slike disker, må det være i et et støvfritt rom...?
Aaanyway.. har snakket med datagubber nå, så får se hvordan det går...

Anonym sa...

nåå?? hvordan gikk det? har nemlig samme problemet.

*venter spent.

obskur sa...

Jeg skal få noen til å se nærmere på det på mandag, så du får heller følge med! Kommer nok til å skrive om det på bloggen! ;)